Forældreudtalelser
Herunder kan referencer fra tidligere forældre og børn læses. Referencerne er uredigerede og anonyme. Øverst findes de nyeste referencer, og går så helt tilbage til den allerførste.
Herunder kan referencer fra tidligere forældre og børn læses. Referencerne er uredigerede og anonyme. Øverst findes de nyeste referencer, og går så helt tilbage til den allerførste.
Efter længere tids tøven og tro på “det kommer” ønskede både dagpleje og vi at vores 2,5 årige søn blev vurderet og fik lidt hjælp til at komme igang med sproget. Dette blev desværre afvist i det kommunale. Vi tog derfor kontakt til Birgitte, som hurtigt kunne opstarte forløb med ham og os.
Vores søn er startet sent med at sætte lyd på leg og sige ord. Det han så siger er som regel med “d” tilføjet. Vi har i fællesskab arbejdet på særligt “s” men også introduceret øvelse af r/f/t lydende. Vores søn er lidt sin egen og sætter gerne dagsordnen. Det har Birgitte grebet 100% og tilpasset hver eneste gang til ham. Mødt ham hvor han er, hver gang.
Selve udtalen har vi ikke set den store fremgang på, men det øver vi fortsat. Til gengæld er han gået fra næsten ikke at udtrykke sig til at der virkelig er meget lyd/snak på hans leg og han virkelig forsøger at udtrykke sig til os.
Han er netop startet i børnehave og formår for det meste at gøre sig forståelig, indgår i dialoger med andre børn og ender sjældent med at blive frustreret. Vi er så lettede og glade. Det har været alt værd.
Vi vil ikke tøve med at vende tilbage, hvis vi og han skulle få brug for det igen.
Birgitte får vores varmeste anbefalinger.
Vi kontaktede Birgitte efter at have været i kommunalt forløb i 1,5 år, hvor der udelukkende blev øvet /S/-lyden uden fremgang. Som forældre til kommende førskolebarn, havde vi brug for en ny vurdering.
Som forældre var jeg nervøs for at skulle introducere et nyt forløb for mit barn, men Birgitte formåede fra første besøg at skabe en fantastisk kontakt. Birgitte har en skøn energi, masser af humor og godt humør, som hurtigt smitter af på barnet. Hun roser og anerkender, og gør øvelserne til en leg, hvor der er grin, spas og løjer.
Birgitte har hjulpet vores søn med af øve og finde lyde, som er svære. Hun har gennem spejltræning øvet mundmotorik og lært os teknikker og små fif til at hjælpe tungen hen på den rette plads i munden, for at fremme lyden. Hun har gennem spil og øvelser styrket vores drengs selvværd og tro på, at han godt kan. Men endnu vigtigere, så har hun givet os forældre fornyet energi, lyst, ny viden, tilgange og materialer til at øve med vores dreng i det daglige hjemme.
Birgitte gav os lige det vi havde brug for. En ny vurdering, nye tilgang, nye spændende spil og lege. Birgitte får vores varmeste anbefaling.
Vi kom til Birgitte med vores to drenge på tre år, der begge ikke kunne sige f og s og havde det med at tilføje g/k til mange ord. Allerede efter få gange så vi en væsentlig forbedring, og her efter tre måneders forløb er f-lyden naturlig for dem, og de har fået en tydeligere udtale generelt.
Birgitte er fagligt dygtig. Hun formår at være i øjenhøjde med børnene og få dem til at forstå, hvad de skal gøre anderledes. Samtidig skaber hun et miljø, der er positivt, sjovt og trygt. Det har været et højdepunkt i vores børns uge at skulle hen til Birgitte og “lege”, fordi hun gjorde det spændende og gav dem lyst til at lære.
Birgitte er en meget tålmodig talepædagog, der har mødt mit barn med en positiv og opmuntrende indstilling. Hun vinder hurtigt mit ellers generte barns tillid og formår at gøre taleøvelser sjove og hyggelige. Hun skaber en tryg og rolig ramme omkring hver session, hvilket betyder, at mit barn kan slappe af og opnå læring.
Tusind tak for et fantastisk, udviklende, lærerigt, nærværende og hjertevarmt forløb.
Vi er dig meget taknemmelig og vil til enhver tid anbefale dig.
Tak for at møde vores dreng præcis der hvor han havde brug for at blive mødt – fra gang til gang.
Vi kom i kontakt med Birgitte efter vores søn på fem år i længere tid havde trænet med fokus på /r/, med en kommunal indsats.Derudover var der udfordringer med backing og læspen som ikke endnu var adresseret. Der blev vurderet at han ikke var parat til at arbejde med /r/-lyden, da han var svær at fastholde og hurtig mistet motivationen. Indsatsen skulle derfor midlertidig afsluttes, og muligvis først optages når han var startet i forårs-SFO.
Som forældre til et førskolebarn var det et stort ønske om at få et renere sprog inden skolestart, og vi tog derfor kontakt til Birgitte, for at få en anden vurdering. Da vi fortalte ham at han skulle træne på /r/ med Birgitte blev han ked af det, fordi han mente han ville tabe værdifuld legetid i børnehuset. Efter blot et enkelt møde med Birgitte har synet på møderne ændret sig, til at han har glædet sig til at møde Birgitte igen, til at få et nyt spil, lege med robotten eller få lov til at runde de sidste minutter af med Ipaden.
Måske var det blot tiden der var inde, måske var det et nyt ansigt og nyt fokus. Efter trekvart år med fokus på /r/ rykkede hans tale sig gevaldigt, og efter blot tre-fire sessioner kunne han udtale den lyd vi så længe havde trænet på. Lige meget hvad det var, har vi Birgitte at takke. Birgitte har kommet ind med spil, leg og klistremærker, og gjort den sure træning til leg og sjov. På samlet ti gange har vores søn lært at sige og anvende /r/, og stoppet med backing, hvilket er meget mere fremgang en jeg havde turde håbe på. Efter hvert møde har vi fået en mail med opsummering af dagens træning, og Birgitte har altid været hurtig til at svare på vores spørgsmål, sådan at vi som forældre ikke har været i tvivl om hvad vi skulle træne/have fokus på hjemme. Birgitte har lyttet til vores observationer og det har været et godt samarbejde hvor hun som fagperson kom med fifs vi nemt kunne anvende i træningen. Det er også kun gode ord med fra børnehuset, som fortæller Birgitte har kommet ind med god energi, og også fortalt hvis det var noget de kunne have fokus på.
Ud fra vores erfaringer, kan vi kun anbefale Birgitte!
Min datter var en sen sprogstarter. Så fandt jeg Mit Barns Sprog og Birgitte, hvor hun har gået i lidt over to år. Min datters sprog er nu i normalen, og det har det været i længere tid, men min datter syntes, at det var sjovt, når Birgitte og hendes sprogkuffert kom, så vi fortsatte. Nu føler jeg, at hun er klar til skolestart – og jeg er overbevidst om, at det er takket være Birgitte. Jeg kan kun anbefale hende!
Birgitte møder børn helt nede i øjenhøjde og formår med sin tillidsvækkende tilgang at skabe tryghed i de øvelser, hun laver. Hendes kreativitet, faglighed og fleksibilitet er stor, og hun er eminent til gøre en forskel hver gang fordi øvelserne justeres til barnets humør og parathed i situationen. Vi har været utrolig glade for Birgittes hjælp med både udtale og ordforråd til vores datter, hvor vi på ganske kort tid kunne vi se en tydelig effekt. Birgitte får vores allerbedste anbefalinger!
Jeg var bekymret for, om Rose ville kunne følge med de andre på socialt og fagligt, når hun skal starte i skole. Den bekymring har jeg ikke mere. Undervisningen med Birgitte har betydet, at Rose er blevet vant til at træne det der er svært. Hun har fået blod på tanden fordi Birgitte er tålmodig og god til at opfordre til at blive ved. Det kan vi som forældre mærke har gjort en stor forskel for Roses selvtillid. En rigtig god før-skole-træning. Rose er langt mere selvsikker og modig i forhold til at kaste sig ud i svære ord og sætninger – og så er hun selvfølgelig blevet markant bedre til at formulere sig.
Vi oplever at Rose giver sig tid og gør sig umage med at formulere de ord, der før har været svære eller umulige at udtale. Når hun bliver ivrig og fortæller løs, kan vi nu forstå hele sammenhængen. Det knep gevaldigt før.
Det har været skønt at mærke at Rose virkelig glæder sig til at komme over og træne med Birgitte. Rose spurgte om Birgitte måtte komme og holde jul med os – så der er ingen tvivl om, at Birgitte og hendes undervisning er gået rent ind.
Birgitte er kommet hos os i en periode for at arbejde med vores søn Christians sprog. Christian har, i de få måneder Birgitte har arbejdet med ham, rykke enormt og samtidig har han fået utrolig meget mod på sprog.
Da vi startede havde Christian flere ord der drillede tungen, men gennem Birgittes metoder, har Christian leget sig til et større ordforråd, og en større tiltro til egne evner med sprog.
Dette forløb er helt sikkert en af de bedste gaver vi har givet vores søn.
Vores søn blev efter et forløb hos Birgitte testet i børnehaven, hvor testen viste at han klarer sig bedre end 86% af jævnaldrende mht. passiv og aktiv ordforråd, sætningskonstruktion mv. Udover mindre udfordringer med spontantale i situationer af høj begejstring er der ikke noget at komme efter.
Som forældre takker vi meget for Birgittes store (og effektive) indsats med begge vores drenge. Selv om vi naturligvis glæder os over, at vores søn nu også er kommet i mål, bliver det næsten vemodigt at afslutte et virkeligt godt og produktivt samarbejde. Drengene har altid været glad for Birgitte og de uforlignelige stunder de har tilbragt sammen! Vi har allerede anbefalet Birgitte blandt andre forældre i børnehaven samt i vores netværk!
Min treårige søn havde nogle udtalevanskeligheder og efter et forløb ved en kommunal talepædagog, var han også begyndt at stamme. Derefter kontaktede jeg Birgitte.
Birgitte kunne vurdere præcis, hvori min søns sproglige udfordringer bestod og lave netop den indsats, som han havde brug for. Hun tilbød god vejledning til mig som forælder, og samtidig var undervisningen sjov og en positiv oplevelse for min søn og jeg. Jeg kunne være tilstede i undervisningen og se eksempler på, hvordan jeg bedst kunne støtte min søn i hans udtale. Undervisning var kontinuerlig, individuelt tilpasset min søns behov og fleksibel at tilrettelægge.
Birgitte er meget dygtig og professionel. Min søns forløb varede 6 måneder, hvor Birgitte besøgte os på ugentlig basis. Hun kom løbende med nye øvelser og tilpassede løbende øvelserne til min søns behov. Hans stammen forsvandt, da Birgitte blev tilknyttet, hans udtale rykkede sig hurtigt og efter 6 måneder var hans udtale aldersvarende.
Jeg har kun positive ting at sige om forløbet ved Birgitte, og hun har mine allervarmeste anbefalinger.
Min datter på 4 år har haft STOR glæde af at få hjemme undervisning af Birgitte. På kort er min datters ordforråd og udtale rykket væsentligt – hvilket en sprogtest i det kommunale regi også har bekræftiget:-)
Undervisningen er smart tilrettelagt med forskellige spil – og det har gjort det meget lettere for min datter at “tø” op – og hun har mest af alt set undervisningen som leg:-)
Derudover har Birgitte været meget fleksibel med hjemmeundervisning – og hun var lynhurtig til at rykke ud hvilket var et stort plus når man som mor gerne vil sætte hurtigt igang. Derfor de varmeste anbefalinger til Birgitte herfra
Vores to drenge har hver gået to-tre år hos Birgitte, da de begge havde store udtalevanskeligheder. Birgitte har været en enorm ressource i drengenes udvikling omkring deres tale, fordi hun har mødt dem i øjenhøjde og været rigtig god til at finde på lege, som kunne fastholde deres interesse for sproget.
Derudover har det været et setup mht tid, længde, interval og sted, som vi i fællesskab har fundet frem til, der var mest gunstigt for drengenes indlæring.
Hun har vores varmeste anbefalinger!
Vi havde en dreng med kraftige udtalevanskeligheder, som ikke kunne få et kommunalt tilbud. Efter halvandet års trækkerier med det kommunale tilbud opgav vi og kontaktede i stedet Birgitte – det har vi ikke fortrudt.
Gennem det sidste år har Birgitte haft en session med vores søn ca. en gang om ugen, og han har rykket sig fra at være næsten uforståelig til at have et fint sprog. Stadig nogle vanskeligheder i spontan tale, men mestrer alle lyde, så det sidste er bare tid. Hele forløbet er foregået i børnehaven, så det er en frisk dreng der har mødt Birgitte. Samarbejdet mellem børnehave, Birgitte og os forældre er forløbet helt problemfrit, børnehaven har sørget for et lokale, samt at han var klar når Birgitte kom. Vi har haft en mappe med spil og materiale, som har fulgt vores søn i børnehave de dage Birgitte kom, og vi har benyttet materialet herhjemme til at understøtte udviklingen.
Udover at Birgitte har hjulpet os gevaldigt på vej inden skolelivet kalder har vores søn været enormt glad for hende og glædet sig til tirsdag for der kommer Birgitte. Hun har gennem hele forløbet formået at engagere og motivere ham og fået ham rykket videre når det var lidt svært.
Birgitte har været tilknyttet som privat talepædagog til vores søn fra han var 20 måneder og 2 år frem. Hun var tilknyttet 1-2 gange om ugen af 30-50 min. Varighed.
Vores søn er på de 2 år gået fra at kunne sige 1 ord til at tale i sætninger. Birgittes arbejde med vores søn har været fantastisk og de har hygget sig i det hårde arbejde – Birgitte har været fantastisk til at finde på ting som kunne fange hans interesse, for at hjælpe en samtale i gang.
Vi har i dag en dreng der selv starter samtaler og selv sætter ord på hvad han gerne vil. Samtidig har vi en dreng der kan hele alfabetet både som lyde men også som ord, samt en dreng som kan tælle selvstændigt til 30.
Birgitte arbejder særdeles professionelt og rummer virkelig at se det enkelte barns behov – og dermed mulighed for udvikling. Birgitte arbejder professionelt gennem positiv samtale og via leg er hun eminent til at få sproget frem.
Samtidig er hun fantastisk til at vejlede og rådgive os som forældre i vores arbejde i hjemmet, imellem timerne med hende.
Vi kan kun give Birgitte vores bedste og varmeste anbefalinger med på hendes videre vej i hendes positive arbejde med børn.
Vi kontaktede Birgitte, for at få lavet en test af vores 4 årige søn’s sprog. Han har på ingen måde ville samarbejde med den kommunale talepædagog omkring en test, og hun kunne ikke komme videre uden den. Birgitte var sød at tage herved, selvom det var noget længere end hun normalt gør. Hun kom og snakkede med vores søn, sådan lidt løst om alt muligt, og noterede undervejs de forskellige udtalevanskeligheder han har. Det var så behageligt for os alle sammen og han opdagede slet ikke det skete. Det var en lidt alternative måde at ‘teste’ ham på, men hun fandt frem til hvor problemerne ligger.
Den kunne vi så gå videre med til det kommunale, det satte lidt gang i tingene – MEN havde vi boet omkring Odense, så ville vi UDEN TVIVL have hyret Birgitte til ugentlig besøg!!!
Vi kontaktede Birgitte, da vi var frustrerede over, at vores søn på 4 år skulle vente op til et halvt år på et evt. tilbud om en plads i en sproggruppe i kommunalt regi.
Vi startede ud med, at Birgitte testede og beskrev vores søn, hvorefter vi startede op på undervisning én gang om ugen en halv time af gangen i vores søns børnehave, hvilket har fungeret rigtig fint. Efter hver undervisningsgang har vi fået en tilbagemelding på, hvad de har gennemgået og hvordan undervisningen er forløbet. Vores søn har været tryg ved og glad for at få besøg af Birgitte, og det er vores opfattelse, at han har rykket sig meget, i løbet af det halve år han har modtaget undervisning.
Vores søn på 4 år er sprogligt forsinket, og vi kontaktede Birgitte på et tidspunkt hvor vi blev lidt utålmodige over, at der ville gå nogle måneder før næste hold med den kommunale sprogundervisning startede op.
Allerede ugen efter vi havde ringet, var han i gang hos Birgitte og vores søn var straks tryg ved hende. Normalt kan man godt have rigtig svært ved at holde hans opmærksom fanget, men her har der slet ikke været nogen problemer. Han syntes bare, at det var spændende at finde ud af hvilke sjove spil og lege de skulle lave i dag. Derudover spottede hun straks at de lyde han havde problemer med, kunne skyldes polypper, og det bekræftede et besøg hos øre/næse/hals lægen.
Der er sket betydelige fremskridt hos vores søn i løbet af de måneder, han har modtaget undervisning, og vi vil helt sikkert kontakte Birgitte igen, hvis vores søn har brug for mere hjælp på et senere tidspunkt.
Den varmeste anbefaling herfra.
Vi kontaktede Birgitte, da vi var frustrerede over det tilbud eller mangel på samme, som det offentlige med en ventetid på et lille år kunne tilbyde vores søn.
Fra vi kontaktede Birgitte til vi var i gang, gik der en lille uge.
Vores søn har gennemgået en massiv udvikling i det lille år, hvor Birgitte har undervist ham. Han har elsket deres ugentlige møder, og vi som forældre har elsket fremskridtene. Vi vil til enhver tid anbefale Birgitte – en yderst kompetent, fleksibel og behagelig person, som formåede at rykke vores barn ud over det forventelige!
Vores datter har fået undervisning af Birgitte over 25 undervisningsgange og det har vi været super glade for. Hun fik lynhurtigt lært vores datter de mange lyde, som hun ikke kunne udtale. Inden vi startede hos Birgitte har vores datter fået undervisning i 3 år af en talepædagog fra PPR uden de store resultater. Til sidst var vi ved at være ret rådvilde og vores datter var kørt død i den ensidige undervisning. Derfor begyndte vi at søge efter en privatpraktiserende talepædagog og fandt derfor frem til Birgitte. Efter få måneder så vi så fantastiske resultater, som vi ikke havde turde drømme om. Birgitte forstod lynhurtigt at det var vigtigt med en frisk start for vores datter og sørgede for stor variation i undervisningen, så vores datter aldrig nåede at “gå død” i det.
Udover taleundervisningen har Birgitte også assisteret med læseundervisningen, da vi synes vores datter trængte til et løft her, så det er endnu et område Birgitte kan hjælpe på.
Vores datter er blevet undervist af Birgitte i skoletiden på skolen, hvilket har fungeret rigtig godt for os, så det ikke var noget vi skulle kæmpe med herhjemme efter en lang skoledag.
Efter hver undervisningsgang, har vi fået en fyldestgørende beskrivelse af hvad undervisningen har indeholdt den pågældende dag, hvad vi kunne arbejde videre på herhjemme og hvad fokus er netop nu. Det er rigtig dejligt at være velorienteret og er supervigtigt for et godt samarbejde. Ligeledes har der altid været hurtig respons, når vi havde spørgsmål og vi genrelt har mødt en stor velvillighed fra Birgittes side.
De bedste anbefalinger herfra.
Til vores datters fire-års sprogvurderingen, blev det konstateret at hun havde talevanskeligheder, bl.a. med de lyde som er foran på tungen /s, /f. Vi blev i forlængelse at sprogvurderingen, opfordret til at kontakte børnehavens tale-hørepædagog, for at få ham til at lytte til hende. Han mente ikke der var noget galt i første omgang, fordi hun fungerede godt på alle områder, undtagen tale. Han ville dog anbefale at kontakte en øre-, mund-, og halslæge for at få undersøgt, om hendes udtalevanskeligheder kunne skyldes noget fysisk. Lægen undersøgte hende, og kunne konstatere at hendes tungebånd var for kort. Herfra blev vi anbefalet operation, hvor også polypperne blev fjernet. Efterfølgende blev der fulgt op, hvor tale-hørepædagogen var positiv omkring forløbet og mente at sproget nok skulle komme af sig selv, da børns sprog udvikler sig op til 7-8 års alderen.
Efter operationen blev hun bedre til at lave de lyde, som er foran i munden. Ifm. børnehaven var der ind i mellem noget sproglig træning. Ligeledes blev der også fulgt op af tale-hørepædagogen. Vi prøvede også at træne med hende selv, uden større succes, da det ikke var noget hun var interesseret i at træne med mor og far. Efter ca. ni måneder virkede det som om at den sproglige udvikling stagnerede. På nogle områder endda forværret. Vi var i en løbende dialog med børnehaven omkring dette. Da vi havde en afsluttende samtale ifm. overgang til før-skole, fik vi også understreget fra den ledende pædagog på stuen at de gerne havde henvist hende til tale-høreundervisning, men at det var desværre ikke muligt.
I juleferien bliver vi af et familiemedlem gjort opmærksom på, at vi kunne undersøge at få en privat tale-høreunderviser. Det havde vi ikke tidligere overvejet. Men vi startede straks at søge efter en, hvor vi så fandt frem til Birgitte. Vi fik hurtigt lavet en aftale om en sprogtest af vores datter, samt mulighed for et undervisningsforløb. Birgitte ville gerne lave test og undervisningen med vores datter i børnehaven, for at få hendes mens hun var frisk. Børnehaven var meget behjælpelige med lokaler. Dog blev vi kontaktet af lederen i børnehaven og tale-hørepædagogen fra tidligere, som ville sikre sig at vi ikke handlede mod vores datters interesser. Men det vender vi tilbage til senere.
Birgitte og vores datter fik hurtigt en god relation. Og allerede efter første test, kunne vores datter næsten ikke vente på at skulle tale med Birgitte igen. Hun glædede sig ofte til undervisningen i flere dage. Især i starten af forløbet kunne man høre tydelige forbedringer som følge af sprogundervisningen. Det var tydeligt at vores datter profiterede af undervisningen. Vi fik også nogle spil og øvelse, som vi kunne lave herhjemme. Og modsat de træningsbøger vi lånte på biblioteket, ville hun gerne spille sprogspil.
For vores vedkommende stoppede vi undervisningen efter 10 lektioner. Vi ville egenligt gerne have fortsat samarbejdet med Birgitte, da det var utrolig rart bl.a. pga. fleksibiliteten samt feedbacken efter hver undervisning. Men efter vi lånte lokaler i børnehaven, hvor vi blev kontaktet af lederen samt tale-hørepædagogen blev der sat en masse ting i værk. Den korte udgave er at tale-hørepædagogen fra tidligere, kontakter os et stykke inden i undervisningsforløbet med Birgitte. Han kunne oplyse om at der var sket en fejl i vores datters sag og at hun faktisk var i målgruppen og berettiget til tale-høreundervisning. Dette var nok ikke sket så hurtigt, hvis det ikke var fordi vi havde påbegyndt undervisningen med Birgitte i første omgang. Det forløb som så er blevet startet, har så afdækket en masse andre ting som skal undersøges. Herunder mulighed for delvist lammet tunge. Og det er vi som forældre glade for, at det er sat i værk inden hun er begyndt i skole. Det er ikke til at vide, hvor længe vores datter kunne have gået med sine sproglige vanskeligheder, før alle de her ting var blevet sat i gang. Og det hele kan tilskrives at vi gerne ville prøve en privat taleunderviser.
Vi har haft fornøjelsen af Birgitte i vores hjem ugentligt igennem 9 måneder – så Kasper blev hjulpet på vej med sin udtale inden skolestart.
Birgitte var dejlig hurtig til at få sat igang både med en test og øvelser. Fra første møde var Birgitte god til at aflæse og møde Kasper, således blev træningen til leg og hygge med Birgitte. Og uanset hvilke alternative spilleregler Kasper fandt på den pågældende dag var Birgitte modtagelig.
Birgitte har bestemt hjulpet Kasper godt på vej til en hverdag med færre misforståelser og lange svære forklaringer.
Dertil kommer at Birgitte altid er et stort smil og har et smittende humør.
Vi kan kun anbefale andre forældre til børn med udtaleudfordringer at benytte Birgitte og hendes faglige kompetance.
Vi giver Birgitte og mitbarnssprog.dk vores varmeste anbefaling. Vores søn på 6 år modtager udtale-stimulering en gang om ugen. Fra første minut var der kemi mellem de to, og vores søn har glædet til at arbejde med Birgitte hver uge. Birgittes professionelle tilgang sikrer en målrettet indsats. Hun er grundig, behagelig og meget informerende.
Vi vil gerne takke dig for de 5 måneder hvor du er kommet i vores hjem, en gang ugentlig, til vores søn på 4 år som har sprogvanskeligheder.
Allerede ved det første møde, fandt du kemi med ham, og har gjort træningen i sproget til en leg for ham. Han har mere end fordoblet sit ordforråd på den tid du har være her.
Vi har ikke fortrudt et sekund at vi valgt at få dig med på banen.
Vi fik Birgitte ud i juli mdr, da vores 6 årige datter havde problemer med TR lyde og DR lyde, og vi ville genre give hende et boost så hun var helt klar til at skulle i skole.
Vi har været igennem et traditionelt forløb med talepædagog i børnehaven, men de havde ikke tid og mulighed for at følge op efterfølgende. Vores datter var ved at være rigtig godt træt af at vi trænede med hende, og rettede på hende. Birgitte var rigtig god til at få vores datter til at koncentrere sig, og gav os små lette “lege” som vi kunne træne uden at det virkede for overvældende.
Vi kontaktede i foråret Birgitte, da vores datter Dagny ikke talte aldersmæssigt ligesom hendes lyst til at tale ikke var stor i børnehaven. Birgitte brugte børnehavens test samt en samtale med os til et forløb efter Dagnys behov og interesser. Netop Birgittes evne til møde vores datter hvor hun er har været rigtig godt, og vi som forældre har lært rigtig mange indgange til at få en samtale i gang med Dagny. Et eksempel kunne være den dag Dagny bare ikke gad hverken prinsessebog, kinderægfigurer eller div. Sprogspil, de to gik ind på Dagnys værelse og legede købmand, hvor varerne blev beskrevet, talt og købt incl. Smalltalk – herligt!!! Det eneste vi skal advare mod er at Birgitte skal videre efter lektion og kan ikke blive og lege – det er ikke altid lige populært hjemme hos os.
Casper er 6 år og er sent sprogmæssigt udviklet. Han har været i en del kommunale forløb, men de har været præget af aflysninger og huller, så indsatsen har ikke været optimal. I november valgte vi at hyre Birgitte som fast talepædagog gennem en tilfældig søgning på nettet. Dette udfra, at Casper skulle i skole til sommer og vi ville sikre, at han sprogligt var så godt med som muligt. Vi lavede en aftale om, at Birgitte skulle undervise 1 gang om ugen og Birgitte kunne gå i gang ugen efter min henvendelse, hvilket var helt fantastisk. Da jeg var nået hertil kunne det kun gå for langsomt. 1. gang var jeg med, hvor Casper blev præsenteret for Birgitte og derefter hentede Birgitte selv Casper på hans stue og underviste i et rum i børnehaven. Birgitte var super fleksibel med hensyn til dag og tidspunkt, så Casper mindst muligt blev “forstyrret” af at skulle undervises. Birgitte håndterede selv det praktiske med pædagogerne, hvilket var en stor hjælp. Da Casper startede i november kunne han ikke udtale g, k og t som første bogstav og derfor var hans tale meget svær at forstå for andre. Det led han naturligvis under i hans kommunikation med sin omverden. Da vi nåede januar kunne han udtale ord med disse for-bogstaver og i dag (maj) er de en fast del af hans hverdagssprog, så han er nået rigtig langt. Hans omverden har også bemærket at han er blevet mere udadvendt, nem at forstå, så den eneste fortrydelse jeg har, er at jeg ikke hyrede en privat talepædagog tidligere. Om han udviklingsmæssigt havde været klar tidligere er jo aldrig til at spå om, men forløbet med Birgitte har uden tvivl været målbart og positivt for Casper. Vi endte med at have 13 undervisningslektioner med Birgitte. Efter hver session har Birgitte sendt “et skriv” på mail om hvad de har gennemgået og hvordan undervisningen har forløbet ligesom stuen har fået nogle pointers. Havde jeg kommentarer eller spørgsmål hertil, fik jeg svar promte, så jeg har hele vejen igennem følt at Birgitte var “på”! Pædagogerne på stuen har også flere gange påpeget, at Birgitte virkelig har gjort en indsats for at give dem noget videre at arbejde med. Om de så har gjort det er jeg ikke så sikker på, men Birgitte har uden tvivl gjort sit i den henseende og pædagogerne har også bemærket at der er lyst og drive bag ved Birgittes arbejde. Det skriv som vi som forældre har fået var altid et udførligt skriv og det lå altid på mail senest 3 timer efter og det var fantastisk læsning! Birgitte er pålidelig, fleksibel, fantastisk med tilbagemeldinger under hele forløbet, god til afveksling i undervisningen så der leges ind. Jeg kan kun give Birgitte min bedste anbefaling – det private forløb har KUN været en fornøjelse så den eneste ærgelse jeg har er at jeg ikke tænkte i private løsninger før.
Vi har af flere omgange fået undervist vores dreng Jacob i 5 og 6 års-alderen af Birgitte Henriksen fra ”Mit barns sprog”, og har været yderst tilfredse hele vejen igennem.
Birgitte har styr på alt det faglige og hun har en fantastisk pædagogisk evne til at få Jacob til at koncentrere sig og gøre sig umage, hvilket kniber når mor og far forsøger at lære ham de forskellige lyde. Birgitte har udstyret Jacob med en mappe indeholdende diverse materiale og sjove spil, som vi har kunnet bruge til at træne med derhjemme.
Vi har fået en rigtig god feedback på undervisningen med regelmæssige tilbagemeldinger, så vi hele tiden har vidst hvor vi selv kunne bidrage for at fremskynde indlæringen.
Vi er rigtig glade for at Jacob nu via Birgittes undervisning er blevet så sikker i sin udtale, at han kan starte i skolen uden sprogmæssige vanskeligheder.
Vores søn på 4 år har igennem et halvt år fået talepædagogisk undervisning af Birgitte. Det har været rigtig godt og vores søn har fået stort udbytte af undervisningen.
Birgitte er rigtig god til at fange interessen gennem en spændende og varieret undervisning. Det er gode materialer, som undervisningen tager afsæt i og hver undervisning afsluttes med skriftligt referat til hjemmet og børnehaven.
Vi kan kun anbefale ovenstående.
Vores datter på 5 år gennemgik fra november 2012 og frem til skolestart 2013 et intensivt sprogkursus hos Birgitte og Mit Barns Sprog.
Hun havde problemer med at udtale visse ord og bogstaver korrekt – og var ikke altid lige let at forstå for folk som ikke kender hende.
I dag er vores datter startet i skole, og hun har et flot sprog, som mindst er på højde med hendes klassekammeraters. Birgitte har nemlig med hendes undervisning også gjort hende skoleklar, da de har øvet en masse ting, som hun kan anvende der.
Vores datter har nydt undervisningen med Birgitte – også selv om det i en periode var 2 gange om ugen. Birgitte var hurtig til at finde ud af hvad der skulle til for at fastholde interessen, og vores datter spurgte forleden dag om hun ikke snart skulle snakke med Birgitte igen.
Birgitte skal have meget stor ros for hendes dygtige og kompetente indsats, og vi kan herfra kun give hende vores bedste anbefaling.
Vi har i perioden fra september 2012 til maj 2013 modtaget taleundervisning fra Birgitte. Vi valgte at søge en privat talepædagog, fordi Nyborg kommune ikke kunne tilbyde tilstrækkelig tale undervisning. (20 min. om måneden) Vores dreng havde fra start store problemer med at udtale rigtig mange lyde/ord korrekt, hvilket påvirkede hans selvværd rigtig meget. Dette gjorde, at vi valgte at udskyde hans skolestart.
Efter et undervisningsforløb på to gange undervisning om ugen i starten og senere en enkelt gang om ugen, har vores dreng fået styr på stort set alle lyde og er nu en meget mere udadvendt og glad dreng. Birgitte har hele tiden holdt os orienteret og givet os materialer til hjemmeopgaver så vi selv kunne ”træne ord” hjemme og sørget for at der hele tiden kom fremskridt. Hun har ligeledes instrueret pædagogerne i børnehaven og lavet materialer som de kunne bruge på stuen.
Vores datter på 3 år havde et meget dårligt sprog. Vi tog kontakt til Birgitte og fik meget hurtigt en aftale i stand. Birgittes personlighed gør, at hun havde vores datters fulde opmærksomhed allerede fra første gang. Derfor sugede hun også til sig i alt, hvad Birgitte lavede og vi kunne meget hurtigt høre en udvikling i hendes sprog. Birgitte havde fuld fokus på vores datter og var god til at komme med lege og øvelser, der kunne styrke hendes sproglige udvikling. Birgitte skal også have meget stor ros for at arbejde meget åbent og ærligt og er også god til at komme med forslag til, hvad vi som forældre selv kan gøre, for at støtte og styrke vores datters sproglige udvikling.
Vi havde brug for en talepædagog til vores søn og gik derfor i gang med at søge efter privatpraktiserende talepædagoger i vores nærområde. Vi bor i sydvest Jylland og i det område er der ikke mange privatpraktiserende talepædagoger. Men i vores søgning faldt vi over Birgittes hjemmeside ”Mit barns sprog”. Birgitte var fra Vamdrup og selvom det ligger et stykke vej fra hvor vi bor, var det dog overkommeligt at skulle køre turen 1 gang om ugen.
Vi kontaktede Birgitte og stor var vores glæde da vi fandt ud af at hun rent faktisk tog ud til barnet i barnets eget hjem for at undervise. Det var fantastisk.
Allerede første gang Birgitte kom på besøg i vores hjem fandt hun hurtigt ud af hvor vores søn havde de største sproglige vanskeligheder og hun fandt hurtigt ud af hvilke ting, der interesserede vores søn i forhold til det materiale hun brugte i sin undervisning. Et undervisningsmateriale, som var dejligt nemt at bruge, også når Birgitte ikke var der til at hjælpe os.
Birgitte forstod også at arbejde videre med nogle af de ting vores søn arbejde med i børnehaven, som eksempelvis rim og remser og bogstaver.
Birgitte bruger flere forskellige indgangsvinkler til sin undervisning og formåede altid at fange vores søns opmærksomhed med noget af det materiale hun havde med fra gang til gang.
Noget af det, der også var dejligt var at vi som forældre blev inddraget i undervisningen af vores søn. Vi fik instruktioner i hvad vi skulle være opmærksomme på, hvordan vores søn placerede sin tunge, sine kæber, hvilken indvirkning det havde på hans sprog, hvad vi kunne prøve at holde fokus på til den kommende time osv. og på den måde kunne vi hjælpe ham yderligere med den sproglige udvikling.
Birgitte kom på besøg i vores hjem 1xugentligt og allerede efter få gange kunne vi høre en markant ændring i vores søns sprog. Vi har afsluttet vores forløb med Birgitte og vi er meget glade for det resultat hun opnåede med vores søn. Det har været fantastisk.
Hvis I vil høre nærmere angående et forløb til jeres barn, er I meget velkomne til at kontakte mig, for at høre hvad jeg kan tilbyde jer. Og hvis I er blevet nysgerrige på hvem jeg er, kan I også læse lidt mere om mig.
Del denne side på sociale medier…